PES ETMEYİN
"Çevredekilerin paniği, korku ve öfkesi otistiğin korku ve öfkesini tırmandırır" diyen Selim Parlak, bazı eğitim çabaları içinde ne yazık ki bu kısır döngüyü görmezden gelen ve teorik temelden yoksun manipülasyonlara rastlandığına dikkat çekti. Konuyla ilgili olarak Parlak şu örnekleri gösterdi: "Öfke nöbeti geçiren bir otistiğe bağırmak, elini kolunu bağlamak, (kendine zarar vermemesi düşünülerek yapılsa da bunu yapan kişinin o andaki korku ve öfkesine ne denli hakim olabileceği belli değildir) ceza vermek, 'ödül' adı altında verilen bir ihtiyaç maddesinden yoksun bırakma tehdidinde bulunmak, (seni beğenmiyorum, şeker alamayacaksın, bugün gezme yok, vb.) geçici bir süre için davranışı yönlendirip biçimlendirse bile bu kalıcı bir gelişim eğitimi değil, bir korkunun başka bir korkuya üstün gelmesidir. Bunların yanı sıra ifade edilmesi gereken çok önemli bir güçlük de otistiğin şimdi ve burada olan süreci algılamıyor gibi davranmasıdır. Aile bireyleri ve pek çok eğitimci bu durumla nasıl baş edeceğini bilmez. Tabii ki yine böyle bir durumun nasıl oluşabileceği hakkında çözümlemeci bir bakışımız olmalıdır."
Eğitim şart, her engel eğitimle aşılır. Pes etmeden eğitime devam...
YanıtlaSilAynen katılıyorum eğitim şart. Bu onların tercihi değil ve hayata tutunmayı en az bizim kadar hakediyorlar...
YanıtlaSileğitim tüm bireyler için çok olduğu gibi otizimli bireylerde de çok önemli bunu unutmayalım.
YanıtlaSilSize katılıyorum arkadaşlar engeli ve engel derecesi ne olursa olsun her birey eğitilebilir ve bu bireylerin eğitilmesi içinde başta bizler olmak üzere tüm toplumun çabalaması gerekiyor.
YanıtlaSilçıkmayan candan ümit kesilmez :]
YanıtlaSilgüzel sayfa emeğine sağlık ;)
YanıtlaSilsayfanı çok beğendim tebrikler
YanıtlaSilveysel çok güzel bir blog olmuş tebriklerr
YanıtlaSil